piątek, 6 marca 2015

Fit sałatka z jajkiem i pomidorem




Lekka i zdrowa sałatka, prosta w przygotowaniu.


Składniki dla jednej osoby:
  • mieszanka sałat (ja kupiłam taką w doniczce)
  • pomidor
  • 1/3 małej cebuli czerwonej (jest łagodniejsza w smaku), ewentualnie zwykłej
  • 2 jajka ugotowane na twardo
  • łyżka słonecznika
  • łyżka oleju (u mnie rzepakowy, tłoczony na zimno) 


Przygotowanie:
Sałatę umyć i porwać na małe kawałki. Jajka ugotować na twardo i pokroić na 4 części. Pomidora pokroić na 8 części. Cebulę pokroić w drobną kostkę lub w cieniutkie plasterki. Dodać łyżkę słonecznika i oleju.


Krótko o składnikach:
Sałata: jest dobrym źródłem soli mineralnych takich jak żelazo i wapń. Zawiera prowitaminę A i witaminy B1, B2, C i E. "W spożywanej na surowo sałacie witaminy i sole mineralne nie ulegają zniszczeniu, jak w wypadku warzyw przed spożyciem gotowanych"*
Pomidor: zawiera sole mineralne, karoten, witaminy z grupy B i witaminę C.
Cebula: zaliczana do roślin leczniczych, ponieważ zawarte w niej związki siarki (nadające cebuli ostry smak) działają hamująco na rozwój bakterii chorobotwórczych. Jest źródłem witaminy C, B1, prowitaminy A oraz wapnia i potasu, dzięki czemu działa odkwaszająco na organizm.
Ziarno słonecznika: zawiera prowitaminę A, witaminy z grupy B, C, E i składniki mineralne m.in. magnez, wapń, żelazo, potas, cynk.
Jajko: zawiera dużo białka, witaminy: A, D, E, kwas foliowy i składniki mineralne.




* "Wiadomości z ogrodnictwa" Państwowe Wydawnictwo Rolnicze i Leśne.
Przy opisie warzyw skorzystałam również z książki "Na działce od wiosny do jesieni" Państwowego Wydawnictwa Rolniczego i Leśnego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz